Nyt medlem

En hyggelig klub med plads til flere

Er du interesseret i modelflyvning og fly, så kom ud i klubben og se hvad der sker. Få en snak og en kop kaffe og se hvad der rør sig i klubben.

Kontakt formanden eller bestyrelsen, hvis du vil være sikker på at der er nogen i klubben. Vi er pt. 30 medlemmer og kan sagtens klare flere medlemmer.

Formalia, d.v.s. regler for begynderflyvning:

• hvis du gerne vil flyve modelfly kan du kontakte os og aftale en tid for en prøveflyvning
  • vedbliver du med at have interessen skal du købe noget udstyr, nyt eller brugt
  • vi hjælper gerne med at anbefale udstyr. Vent med at købe indtil du har snakket med os.

Udstyr

Radioudstyr, vælg en model du kan få hjælp til. Der er mange forskellige modeller, men i klubben er der et par favoriter – afhængig af hvad du primært vil flyve.

Første model

Et godt begynder fly er en fx en multiplex twinstar 2. Det er en god model, når man skal lære at flyve, den er ikke så kritisk og giver en stor flyveglæde. Man træner, med en lærer de første gange, senere er det på egen hånd, men der er altid hjælp at hente fra de andre medlemmer. Et godt råd, kom ud i klubben, før du køber, find ud af om du vil flyve helikopter eller fly, de penge man bruger på fejlkøb, er bedre at bruge på at købe det rigtige.

Den billigste model man kan købe er en simulator. Her er der penge at spare, samtidig med at man får mange timers erfaring.

Indmeldelse

Udfyld felterne nedenfor for at melde dig ind i klubben. Felterne med (*) er obligatoriske.